Den 4 juni i år, 2012, äger det numera traditionsenliga Blodomloppet rum i Slottskogen i Göteborg. Detta lopp har blivit en riktig folkfest som ägt rum i Stockholm och Göteborg sedan år 1993, och numer arrangeras i 14 svenska städer varje år. Det är ett evenemang som innebär motion, en riktig folkfest och kanske viktigast av allt – att man springer för livet! Man kan själv välja om man vill springa, jogga, lunka eller gå loppet, och man kan dessutom välja mellan två olika distanser – 5 och 10 km. Om man bildar ett lag på fem personer (man kan blanda killar och tjejer, gamla och unga, och man behöver dessutom inte springa samma distans inom laget) bjuds man på en generös picknickkasse efter loppet. Blodomloppet startades för att man ville uppmärksamma blodgivningen i Sverige, öka antalet blodgivare och också för att göra motionslöpningen mer populär. I samband med loppet finns blodcentraler på plats där den som vill kan gå och anmäla sig för att börja lämna blod.

Något för företaget!

Att delta i Blodomloppet är en trevlig aktivitet man kan göra tillsammans med sina arbetskamrater. Alla har då ett gemensamt mål att sträva mot, och man visar också upp sitt företag som piggt, fräsch och medvetet. Något som är både roligt och bra ur marknadsföringssynpunkt är att hyra ett eget tält till sitt företag i samband med loppet, som står redo kring klockan 15 på dagen och sedan plockas ihop på kvällen av personal från uthyrningsföretaget. Det är enkelt att hyra tält via Kikiriki, som erbjuder tält i flera olika storlekar och utföranden, läs mer här.